A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja 1-8. évfolyamos diákok olvasás-szövegértése, illetve matematikai-logikai gondolkodásának fejlődésvizsgálatára kínál programokat. A diákok úgy tekintenek az eDia-tesztekre mint játékokra, és nem, mint papíralapú dolgozatokra. Ezért motivációjuk is erősebb a felület adta játékos környezetben, ennek következtében észre sem veszik, hogy tanulnak, miközben „játszanak” a feladatokkal.
A rendszer a pedagógusok munkáját is segíti, lehetővé teszi, hogy objektív viszonyítási pontok mellett lássák diákjaik teljesítményét a matematika, az olvasás-szövegértés és a természettudományok területén.
Ebben a tanévben alsó tagozatos diákjainkat regisztráltuk a programra. Az elsősök az iskolakezdő mérőcsomagban található számolási és olvasási előkészségek, valamint gondolkodási képességek feltérképezése készült teszteket oldottak meg az informatika terem számítógépein.
A nagyobbak pedig a fejlődésvizsgálat programcsomaggal ismerkedtek, melynek célja az alapkészségek kialakítása és gyakoroltatása, a tanulók képességeinek személyre szabott fejlesztése, a gyengébb tanulók képességeinek felzárkóztatása, a kiemelkedő képességű tanulók tehetséggondozása a jelölt területeken a tanév során három mérési alkalommal.