Nyomtatás

A Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége gondozásában valósul meg a „Tehetséghidak” címet viselő tehetségsegítő tevékenység, melyhez az Európai Unió nyújt anyagi támogatást. 2014 nyaráig több felhívást tesznek közzé, melyekre pályázatot lehet beadni. 2013 februárjában iskolánk is pályázatot nyújtott be a Tanórán kívüli tehetségsegítő programok szervezésére a szülő-diák-pedagógus együttműködésének fejlesztése érdekében elnevezésű felhívásra, melyre kizárólag magyarországi Akkreditált és Akkreditált Kiváló Tehetségpontok jelentkezhettek. A választható tevékenységek közül négyre adtunk be pályamunkát, melyet nagy örömünkre támogatásra méltónak ítélt a szövetség. Ezáltal közel kétmillió forintot fordíthatunk a négy megpályázott tevékenységre. Szándékaink szerint a megvalósulás időrendi sorrendjében mutatjuk be a gazdag programokat.

Elsőként ajánljuk szíves figyelmükbe a térbeli-vizuális tehetségterület tevékenységét, melyhez egy sikeres projektnap, egy ragyogó projektmunka és pedagógus határidőnaplók készíttetése kapcsolódik. Támogatott összeg: 330 000 Ft. Az alábbiakban a szervező pedagógus, Barta Mónika foglalja össze az általa vezetett tevékenységet.

„Célunk az volt, hogy egyedi, iskolánkra jellemző 2013/2014-es határidőnaplónk legyen, amit a diákjaink alkotásai gazdagítanak. Ennek apropóján jött létre az "Ahol élünk" projektnap, ami nagyban segítette a diák-szülő-pedagógus együttműködést. A jelenlévők – 40 diák és 10 szülő - Mezőfalva központjáról egy színes, nagyméretű térképet állítottak fel különböző technikákkal. A közös alkotás létrehozása olyan motiváló tényező volt, amely a bizalomra, kölcsönösségre, elfogadásra épül, és az egymásra való hagyatkozás, türelmes párbeszéd alapköveit erősítette meg hosszú távon a résztvevők között. Az alkotó gyerekek emlékül könyvjelzőt, a segítő szülők emléklapot kaptak. Még egyszer hálásan köszönöm aktív jelenlétüket. Felejthetetlen élmény marad!

A határidőnapló 32 oldalas mellékletébe az "Ahol élünk" című alkotáson kívül a szobrászaton tanuló gyerekek munkái kerültek be. Többségében olyan rajzok szerepelnek a kiadványban, amelyek korábban képzőművészeti pályázatokon sikeresen részt vettek, vagy kiállításokon szerepeltek. A napló borítóját is egyik diákunk rajza díszíti. Nagyon örültünk a pályázati lehetőségnek, hiszen a határidőnapló összeállítása jó alkalom volt arra, hogy kisebb leltárt készítsünk az egyéves tevékenységünkről, számos szép sikerünkről. A projektnap pedig kivételes lehetőséget teremtett a szülő-diák-pedagógus együttműködésre.”