Nyomtatás
„Az integráció emberi jog, nem pedig ajándék vagy jutalom, amint ki kell érdemelnie azoknak, akikkel ráadásul szűkmarkúan bánt az élet.” (Blackstone)
A mezőfalvi iskola és a fenntartó önkormányzat a 2009/2010-es tanévben pályázott először integrációs felkészítést fejlesztő program szervezésének támogatására. Az Integrált Pedagógiai Rendszer a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek esélykülönbségének – a szociális helyzetből és a képességek különböző szintű fejlettségéből eredő hátrányok - kiegyenlítését hivatott segíteni. Olyan pedagógiai keretrendszert, eszközrendszert jelent, mely nem ad meg részletes tantervi tartalmakat, nem ad konkrét alkalmazható tanítási programot, nem határoz meg tanmenetet, tankönyvet, Ugyanakkor olyan pedagógiai kereteket vázol, ehhez sajátos eszközrendszert ajánl, amely révén az iskola a különböző eredetű hátrányok csökkentését, az együttnevelés pedagógiai esélyeit jelentősen növelheti. A program működtetéséhez elengedhetetlen az integráló, heterogén intézményi közeg kialakítása. Iskolánkat az egyéni különbségekre alapozott nevelés, differenciálás jellemzi, mely figyelembe veszi a tanuló előzetes tudását, érdeklődését, személyiségének rá jellemző vonásait, erősségeit és gyengeségeit. Az Integrációs Pedagógiai Rendszer működtetése csak akkor lehet eredményes, ha az átfogja az intézmény egészének életét, ha az intézmény szellemiségébe, a mindennapok gyakorlatába is beépül. Az IPR támogatás felhasználásáról: - Közösségépítő, integrációt segítő közösségi rendezvényeken való részvétel pl.: Ingyenes kirándulás Budapestre (Csodák Palotája, Aréna Pláza 3D-s mozi) - Szociális hátrányok enyhítésére taneszközök beszerzése (iskolai használatra) - Karácsonyi ajándékcsomag kiosztása - Barátságos tanulói környezet kialakítása (függönyök vásárlásához való hozzájárulás) - Szemléltetőeszközök, alapanyagok vásárlása - Szakmai programokon, pedagógus továbbképzéseken való részvétel biztosítása A 2010/2010-es tanévre is benyújtottuk pályázatunkat. Örömmel értesítjük az olvasókat, hogy október 27-én megtudtuk, az idén is a nyertes pályázók között van iskolánk! Reméljük, az idén is tudunk annyi közösségépítő programot és szociális hátrány enyhítését célzó segítséget nyújtani a programban résztvevő halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeknek, mint az előző évben.
Horváth Lászlóné az IPR intézményi felelőse